by Henrik Norinder and Peter Gerhard
Publisher | Gleerups Utbildning |
Language | Swedish |
Book type | Board book |
Utgiven | 2009-01-12 |
Edition | 1 |
More editions | 2011/2, 2013/3, 2016/4 |
ISBN | 9789140666383 |
Kategori(er) |
Law ↳ Marketing law |
Här behandlas den nya marknadsföringslagen och den nya konkurrenslagen, som båda trädde i kraft under 2008.
Marknadsrättens grunder tar också upp en rad andra marknadsrättsliga områden såsom prisinformation, elektronisk handel, oskäliga avtalsvillkor, personuppgifter, diskriminering, produktsäkerhet, distansförsäljning, lotterier och tv- och radioreklam.
I boken behandlas även konkurrensrättsliga områden som förbuden mot konkurrens- begränsande avtal och mot missbruk av dominerande ställning samt de nya reglerna rörande företagskoncentrationer.
Marknadsrättens grunder är främst en grundbok för universitet och högskolor, men den kan också användas inom olika utbildningar för yrkesverksamma samt av personer som arbetar med reklam eller annan marknadsföring.
Peter Gerhard är universitetslektor i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han är även beteendevetare och arbetar med ledarskapsutveckling samt individuell coachning.
Henrik Norinder är universitetsadjunkt i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han är även biträdande jurist på advokatbyrån Persson & Partners i Malmö.
So far, we have reused
2
0
2
1
0
5
6
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.