Search

Fuck Logic 2 : konsten att tänka oklokt och få mer pang för pengarna

by Per Robert Öhlin

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Nomen
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2009-08-24
Pages 200
ISBN 9789197837408
Kategori(er) Media & Communication
Add to cart

Description

Det sägs att reklamen inte längre lönar sig. Men de som säger så har förmodligen inte läst den här boken. Den avslöjar till exempel att en kreativ idé kan ge upp till 4000 % bättre effekt än en dålig.Faktum är att nyskapande människor tänker påfallande lika. F*ck logic ger dig en inblick i hur de tänker och vilka tekniker de använder.Boken är som Viagra för hjärnan. Förutom 34 tändstift för tanken får du veta hemligheten bakom konsten att förföra och därtill ta del av ett lika metodiskt som magnifikt lustmord på undersökningsbranschen.Boken riktar sig till såväl kreatörer som kreatörernas kollegor ? inte minst uppdragsgivare, som måste anlita dessa virrpannor och som dessutom har det obehagliga ansvaret att budgetera, planera och dirigera det hela.»Alla som vill göra bättre reklam och vinna fl er priser för sin reklam borde läsa Fuck logic. Boken fick oss på KING att börja tala om våra idéer och om hur de blir till på ett helt nytt sätt. Den har gjort mig till en bättre reklamare.« Frank Hollingworth Jr., Creative Director KING»Det borde vara böter på att avslöja yrkeshemligheter på det här viset!«Tove Langseth, copywriter DDB»Böcker om reklam och kreativitet följer alla i princip samma mall. Fuck logic bryter trenden redan i titeln. Och innehållet är lika suveränt, smart, underhållande och lärorikt. Vare sig du är nybörjare eller professor i reklam kommer du att få många aha, haha och aaah-upplevelser.«Tore Claesson, Creative Director, New York»En välskriven och inspirerande bok om meningsskapande idéprocesser bortom logikens artificiella värderingsgrunder.« Christer Fernström, Universitetsadjunkt, Institutionen för reklam och PR, Stockholms Universitet»Jag blev riktigt uppiggad av att läsa Fuck logic. Kul i denna tid av meningslösheter, torftigheter, dumheter och fånigheter i reklamen.«Jan CederquistPer Robert Öhlin är varumärkesstrateg, copywriter och föreläsare.
Read more

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

So far, we have reused

 2 

 3 

 3 

 4 

 4 

 9 

 3 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng