Search

Storytelling befolkar varumärket | 1st edition

by Matts Heijbel

Buy used book

Buy new book

Fakta

Publisher Blue Publishing
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2015-10-28
Edition 1
Pages 237
ISBN 9789197738293
Kategori(er) Media & Communication
Add to cart

Used within following courses

Description

Kan berättelser från företag och organisationer vara ett verktyg för att nå framgång? Kan de locka till sig kunder och rätt medarbetare? Kan de höja motivation och kvalitet i arbetet? Ja, allt det där är självklart. Det finns sedan några år en internationell trend kring detta och ingen svensk har som Matts Heijbel arbetat med Corporate Storytelling i praktiken. 2500 personer följer regelbundet hans blogg. Mer än 10000 har sett honom föreläsa. SCA, SSAB, Fjällräven, Svenska Institutet, Stockholms stad och Diakonia är bara några exempel på de hundratals företag och organisationer han arbetat för genom åren. Han har hjälpt dem att söka, finna och skörda berättelser ur kulturkapitalet, och därefter att sätta berättelserna i arbete. I ledarskap och i tidningar, intranät och alltmer förstås i den så kallade sociala webben. Matts Heijbel citeras ofta av journalister och forskare, och han är efterfrågad föreläsare på högskolor och universitet. Nu kommer den efterfrågade boken där han själv berättar om storytelling i praktiken, vad man ska tänka på om man inte bara vill snacka utan också göra. Corporate Storytelling handlar om affärer och utveckling, inte underhållning. Men det hindrar inte att boken, som är frikostigt späckad med ett hundratal berättelser skördade från svenskt arbetsliv är mycket underhållande. Boken vänder sig till chefer på alla nivåer och kan också användas i utbildningar som kurs- eller referenslitteratur. Man kan läsa boken för att roas eller fascineras. Eller som en utmaning, ett avstamp till att själv börja med storytelling i sin organisation eller sitt företag. Matts Heijbel är förutom att vara Sveriges självklara »Mr Storyteller« författare och journalist. Han har en socialantropologisk bakgrund, vilket innebär att han ser varje företag och organisation som en folkgrupp, en kultur. På ett lättläst och initierat sätt tar han oss genom sin egen resa i svenskt arbetsliv. För att få fram boken tog han den erfarne copy­writern och säljproffset Niclas Lindgren till hjälp. Boken tog silverplatsen i Marknadsförbundets tävling "Årets marknadsföringsbok 2010"

Read more
,

So far, we have reused

 2 

 5 

 0 

 7 

 1 

 0 

 2 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng