Description
Hur kan företag och organisationer lägga ner miljoner på möten och event, när de inte ens kan svara på frågan om vilka resultat som uppnåddes?
Möten är den högsta och bästa formen av kommunikation. I ett väl genomfört möte knyter man kontakter med kunder och omvärld, bekräftar och förstärker varandra, löser problem och tar tillvara på kreativitet och delaktighet.
Det räcker inte att mötet är uppskattat av deltagarna. Det ska ge pengar tillbaka på investeringen.
Men det kräver ett annat sätt att planera, genomföra och följa upp. Både hos dagens projektledare och hos företagens beställare. Även det mest spektakulära och uppmärksammade fyrverkeriet är glömt när sista raketen exploderat. Goda upplevelser försvinner snabbt. Nu talar vi om maximerad avkastning, mätbara resultat och tydlig uppföljning. Det är nyckelord i den nya mötesindustrin som ställer krav på resultat på kort och lång sikt.
Den här boken är resultatet av över 15 års erfarenhet i och av stora möten och event. Min avsikt är att ge dig som ordnar möten ett användbart verktyg med många nya idéer och infallsvinklar.
Du får checklistor, mallar och modeller för att arbeta med mötesplanering och genomförande. Du får tips och hjälp för att genomföra smarta upphandlingar, maximera avkastningen och skapa dialog.
Mitt mål är att du ska hitta nya sätt att ta itu med gamla frågor och uppgifter. Kanske blir du upprörd och omruskad, men det gör jag med omtanke om din förmåga att vi tillsammans ska utveckla konsten att få möten att lyfta.
Read more