Publisher | BookHouse Publishing |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2007-04-04 |
Edition | 1 |
Pages | 105 |
ISBN | 9789189388314 |
Kategori(er) |
Business, Economics & Management |
Socialt ansvarstagande är lönsamt när det omsätts i praktisk handling, inte när man skriver vackra policydokument Björn har inte ägnat mycket tid åt att skriva policydokument och affärsplaner. Däremot har han vid 25 års ålder startat tre företag i både Sverige och Nepal som visar att socialt ansvarstagande faktiskt är lönsamt när det omsätts i praktisk handling. Affärsplaner och PowerPoint presentationer startar inga företag. Björns enkla syn på innovation och entreprenörskap retar många som tenderar att märkvärdigfiera ämnet. Författaren utmanar specialisterna genom att betrakta allt som ganska enkelt. Boken tar oss med på en resa från styrelserummen i Sverige till Bagmatifloden i Kathmandu där Björn visar hur man startar ett företag genom att sälja sin produkt innan den existerar, och att det handlar om att skaffa kunder istället för att skriva omfattande planer. Björn stora förebild, Fredspristagaren Muhammad Yunus, har en liknande syn på internationella organisationer som bränner tid och pengar på förstudier och studier istället för att direkt kanalisera lån till de fattiga. Mer info på: http://www.bookhouse.se/main/index.asp?tid=6&stid=296
So far, we have reused
2
4
9
7
7
5
9
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.