Search

Going Global: A Guide to Succesful Internationalization | 1st edition

by Erik Wetter, Daniel Tolstoy, Emilia Rovira Nordman and Sara Melén Hånell

Buy used book

Not in stock. Monitor this book.

Buy new book

Fakta

Publisher Ekerlids
Language English
Book type Paperback
Utgiven 2023-08-28
Edition 1
Pages 180
ISBN 9789189323926
Kategori(er) Business, Economics & Management
Add to cart

Description

Trots att globalisering och digitalisering har gjort det enklare än någonsin tidigare att etablera sig internationellt, så innebär globala affärer fortfarande stora utmaningar och risker. Många viktiga internationaliseringsbeslut fattas ofta på basis av magkänsla eller personliga kontakter på specifika marknader. Även om detta kan fungera i enstaka fall visar forskning att avsaknaden av en robust strategi gör det svårt att åstadkomma positiva resultat i längden.

Denna bok utgår från tidlösa principer och forskningsresultat från svenska och internationella strategiforskare för att beskriva vilka faktorer som gör globala affärer mer eller mindre framgångsrika. Särskilt fokus läggs vid Dunningmodellen, ett beprövat forskningsbaserat strategiskt ramverk som kan tillämpas av moderna tillväxtföretag som verkar i en global ekonomi.  

Dunningmodellens styrka är att den kan hjälpa alla typer av företag att utveckla balanserade insikter och strategier för globala affärer utifrån det enskilda företagets förutsättningar. Insikter och begrepp tydliggörs genom användandet av konkreta exempel från svenska företag från flera olika branscher, exempelvis Annas Pepparkakor, BabyBjörn, auktionshuset Bukowskis, techbolaget Tobii, samt tillväxtföretag inom bioteknik.   Boken är skriven av forskare inom strategi och innovation vid Handelshögskolan i Stockholm och syftar till att sammanfatta relevant forskning och nya insikter på ett så praktiskt och lättillgängligt sätt som möjligt. Den är avsedd för alla som arbetar med olika former av globala affärer i strategiska, operativa, eller rådgivande roller.      

En viktig bok grundad i etablerad forskning som ger svenska tillväxtföretag vägledning i det internationella strategiarbetet att växa global försäljning och undvika onödiga fallgropar

Fredrik Fexe, Vice VD & Strategichef Business Sweden.

Boken är på engelska

Read more

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

So far, we have reused

 2 

 3 

 3 

 4 

 0 

 1 

 2 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng