by Anders Ohlsson and Torbjörn Forslid
Publisher | Lördag Morgon Medieproduktion |
Language | Swedish |
Book type | Hardcover |
Utgiven | 2011-09-21 |
Edition | 1 |
Pages | 202 |
ISBN | 9789186691059 |
Kategori(er) |
Vi lever idag i en celebritetskultur. Kändisar av olika slag - film- och idrottsstjärnor, kungligheter och politiker - har blivit allt intressantare att följa och studera. För publiken handlar det mycket om inlevelse och identifikation, men kändisarna kan också användas för att lansera olika varor eller budskap. Sveriges största litterära event, den årliga Bokmässan i Göteborg, bygger på de många författarnas medverkan. Det är den autentiska författarpersonen mässbesökarna är ute efter. Kvinnan eller mannen bakom verket, bakom myten. I "Författaren som kändis" tar Forslid och Ohlsson ett helhetsgrepp om den litterära kändiskulturen i Sverige. Boken behandlar några av de viktigaste författarkändisarna i vår tid - Kristina Lugn, Horace Engdahl, Jan Guillou och Daniel Sjölin - och den granskar hur detta kändisskap påverkar värderingen av deras författarskap. Även Selma Lagerlöf är, mer än ett halvt sekel efter sin död, en litterär celebritet som utnyttjas på olika sätt i medierna. Det här är ett helt nytt perspektiv på litteraturen.
So far, we have reused
2
3
3
4
0
7
2
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.