Description
Boken Global kompetens är ett MÅSTE för de flesta ledningsgrupper, chefer och tjänstemän som idag arbetar i näringslivet. De flesta skandinaviska företag kommer idag i kontakt med den globala affärsvärlden. Företag köps upp av utländska investerare och riskkapitaliser, företag klättrar ut och börjar agera på den globala arenan och personal och chefer måste hänga med och helst tycka att det är spännande, intressant och framför allt roligt och motiverande. Global Kompetens är kanske den viktigaste boken i Skandinaviskt Näringsliv just nu på grund av den globala omstruktureringen.
Vad är då Global kompetens? Hur blir man global? Hur agerar man i en global miljö? Vad krävs av den globala människan förutom expert- och specialistkompetens för att bli framgångsrik? Frågan är för många högaktuell, hur blir man framgångsrik och en uppskattad person? Boken ger dig svar på dessa frågor.
Global kompetens är en lättläst handbok för dig som arbetar eller skall arbeta internationellt och som vill förstå vilken kompetens, vilket förhållningssätt och vilken attityd som krävs för att arbeta framgångsrikt i en internationell och global miljö. Varje kapitel avslutas med handfasta och praktiska tips för läsaren Global kompetens läser du på samma tid som det tar att flyga mellan Göteborg - Frankfurt, Stockholm - London eller Köpenhamn - Paris. I boken möter du också fyra mycket globala chefer som generöst delar med sig av sin erfarenhet och sina tankar runt de mer mjuka aspekterna av internationellt arbete. Här får du ta del av framgångsformeln för hur du lyckas internationellt.
Marie-Louise Json Hansson är beteendevetare och har arbetat internationellt i många år. I nio år har hon aktivt arbetat med integrationsfrågor och projekt inom General Motors Europe och Saab Automobile AB. Idag driver Marie-Louise företaget Global Skills Scandinavia som fokuserar på att stödja företag i integrationsfrågor, förändringsarbete och ledarutveckling.
Read more