Publisher | Optimal Förlag |
Language | Swedish |
Book type | Hardcover |
Utgiven | 2003-12-31 |
Edition | 1 |
Pages | 200 |
ISBN | 9789172411104 |
Kategori(er) |
Philip Kotler, modern marknadsförings "grå eminens", har i denna bok slagit sig ihop med Fernando Trias de Bes och beskriver en förnyelse av marknadsföring i dessa tider med knivskarp konkurrens. Boken är delvis en manual och delvis en brainstorming-guide.
Lateral marknadsföring är ett nytt sätt att tänka i en stenhård och mycket segmenterad marknad där kunderna blir mer och mer immuna mot annonsernas budskap. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för existerande produkter och kunna använda produkterna på ett helt annat sätt än tidigare.
Ett exempel är att istället för att komma med en ny typ av blöja så skapar man en blöja för äldre barn. Ett annat exempel är tabletterna som inte längre bara kan bota huvudvärk och sätta ner febern, utan nu även kan förebygga hjärtattacker.
So far, we have reused
2
3
3
2
2
4
1
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.