Publisher | Ekerlids |
Language | Swedish |
Book type | Hardcover |
Utgiven | 2011-08-31 |
Edition | 10 |
More editions | 2014/1 |
Pages | 456 |
ISBN | 9789170921858 |
Kategori(er) |
Media & Communication |
Medieområdet har de senaste decennierna förändrats radikalt. En allmän avreglering av mediemarknaden har lett till nya kanaler inom radio- och tv-området och en helt ny konkurrenssituation för såväl public service-medierna som dagspressen. Framväxten av internet har medfört en grundläggande förändring för både produktion, distribution och konsumtion av massmedier. Samtidigt bygger dagspress, radio och tv på gamla traditioner som fortfarande spelar en viktig roll. Den snabba utvecklingen och den omfattande medieforskningen gör att boken allt oftare måste uppdateras. Denna helt omarbetade upplaga bygger på de tidigare upplagorna, men samtliga kapitel är omskrivna och boken har fått en något förändrad uppläggning. Både framväxten och aktuella villkor för alla viktiga massmedier dagspress, radio, tv och internet blir utförligt belyst med fokus på Sverige, men med globala utblickar. Också journalistikhistorien och dagens journalistik får stort utrymme, liksom aktuella trender i mediepubliken. Massmedier har blivit en klassiker och ett standardverk som är nödvändigt både för de som vill sätta sig in i vad som händer i medievärlden och de som vill hålla sina kunskaper aktuella inom medieområdet. Första utgåvan utkom 1970, och detta är den tionde, uppdaterade utgåvan. Stig Hadenius, f 1932, d 2010, fd professor i journalistik vid Stockholms universitet, Lennart Weibull är professor i massmedieforskning vid Göteborgs universitet och Ingela Wadbring är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet i Sundsvall.
So far, we have reused
2
4
9
3
1
0
2
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.