Search

In-Store Marketing

by Jens Nordfält

Not in stock

Fakta

Publisher Market
Language Swedish
Book type Hardcover
Utgiven 2011-07-31
ISBN 9789153452232
Kategori(er) Business, Economics & Management
 ↳ Marketing
Add to cart

Description

Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version

Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, ­­exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, ­dofter, musik, prisupplevelse mm.

De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.

Boken innehåller ­dessutom:

  • Butiks-TV (digital signage).
  • Butiksdemonstrationer.
  • Påverkan av kundens beröring av ­produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila ­sinnet).
  • Skyltfönster och trottoarskyltar.
  • Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om ­påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap).
  • Butiken som media.
  • Ursprungsmärkning och produktinformation.
  • Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Read more
,

So far, we have reused

 2 

 5 

 0 

 6 

 2 

 1 

 5 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng