Search

Försäljning. Metoder, modeller och praktik

by Anders Torelm and Roberto Picornell

Buy used book

Not in stock. Monitor this book.

Buy new book

Fakta

Publisher Sanoma utbildning
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2023-04-15
Pages 480
ISBN 9789152362778
Kategori(er) Business, Economics & Management
Add to cart

Description

Är du nyfiken på och intresserad av affärer? Arbetar du med eller undervisar inom försäljning? Vill du lära dig både klassiska och nya metoder och säljtekniker? Försäljning – metoder, modeller och praktik fungerar som kurslitteratur inom alla former av säljutbildning samt vid vidareutbildning av yrkesverksamma säljare. Författarna ger en överblick över hela försäljningsområdet, från historiska exempel till den senaste utvecklingen av metoder och säljtekniker. Med digitalisering och globalisering sker dessutom en utveckling som ställer helt nya krav på säljare, och författarna pekar ut en framkomlig väg genom en värld i snabb förändring. Tyngdpunkten ligger på försäljning mellan företag (B2B) men boken täcker även försäljning till konsumenter (B2C). Baserat på forskning och praktisk erfarenhet presenteras några nya koncept och modeller. Modellerna bygger delvis på varandra och följer en gemensam grundtanke för att beskriva och förklara hur professionell försäljning bedrivs: • Affärskartan används för att skapa grundläggande affärsförståelse och hjälp att navigera i försäljning och affärer • Affärsportföljen visar alla de produkter och erbjudanden som en säljare har till sitt förfogande för att skapa värde till kunden • Affärskomplexiteten ger insikter om affärens komplexitet och hur man skall anpassa sin bearbetning mot olika kunder och segment • Situationsanpassad försäljning (SAF) en är ny ”metamodell” som ger stöd till val av lämplig säljmetod och säljarens agerande. Kunder och affärer är olika och en specifik säljstil eller säljmetod passar inte i alla situationer • Säljhjulet. De tio vanligaste säljteknikerna, själva hantverket, beskrivs grundligt i säljhjulet. Tillsammans bildar dessa modeller ett nytt ramverk för en professionell, uppdaterad, modern och flexibel försäljning. Förutom teorier och modeller innehåller boken ett stort antal exempel med berättelser och intervjuer från verkligheten i svenskt näringsliv. Boken är upplagd i 8 temabaserade delar och 22 lättillgängliga kapitel. Varje del innehåller förklarande begrepp och modeller samt avslutas med en sammanfattning och reflektionsfrågor.
Read more
,

So far, we have reused

 2 

 5 

 0 

 6 

 3 

 2 

 0 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng