Description
Förord
Jag älskar att rita på blädderblocket. Och jag älskar modeller. När mötet är slut är det inte säkert att alla ser vad det står där på de stora bladen. Men det har hjälpt mig att tänka, att presentera och att sälja. Och det brukar fungera. Bra till och med.
Modeller är en trygghet. Ett sätt att faktiskt komma ihåg allt jag kan, ett koncept för kunskap. Och att överföra den till andra så klart. Det är ju det absolut viktigaste.
Boken ”Bästa modellen” från 2016, förlagan till den här, är som gjord för mig. Lätt att läsa, stora bilder och du kan hoppa mellan kapitlen. Som att spela bangolf när det är mycket folk, en hoppar över och spelar hål 11, 12 och 13 för att det är ledigt, sen när jag tillbaka på 4:an igen för att putta är kön är borta. Så bra och så bra är boken. Och så innehåller den ju modeller.
Författaren Charlotta Rydholm svepte in som en virvelvind en dag på jobbet och hjälpte oss att facilitera de svåra frågorna som tydligare utkristalliserade sig i och med #metoo. Då bestämde jag mig att ta rygg på henne. Eller, snarare försöka följa siluetten av henne när hon forsade fram i kommunikationssverige. Jag fick förmånen att göra jobb med henne och jag fick komma på Soffice™ hemma i hennes kök.
Sen, när jag jag fick frågan om vi ville vara med och utveckla Bästa modellen 2 var svaret väldigt enkelt så klart. Jaa!!!
Här är den nu, den nya modellen med de senaste (nåja) och bästa (kanske) modellerna. Modeller som fungerar som koncept för att komma ihåg och överföra kunskap. Finns det något viktigare, eller roligare?
Tommy Lindgren
vd och grundare, Reklambyrån Zellout
Read more