Search

Att tända en supernova så skapas framgångsrika evenemang | 1st edition

by Mikael Jansson, Tina Fridh and Anders Melander

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2014-07-01
Edition 1
Pages 160
ISBN 9789147116379
Kategori(er)
Add to cart

Description

Att tända en supernova är en inspirations- och handbok för evenemangs- och mötesindustrin. Här finns samlat en diger mängd erfarenheter, råd och tips från eldsjälar i branschen och stora evenemangsarrangörer.

Läs mer
I dag besöker fler människor än någonsin olika typer av evenemang. I Sverige är vi erkänt duktiga på att skapa bra evenemang och har en stark mötestradition. Många av dem som anordnas är störst i sin kategori, till exempel världens största skogsmässa, orienteringstävling, skidtävling, cykelmotionslopp, terränglopp och LAN-tävling.
Bland alla evenemang som anordnas i Sverige är det några som står ut speciellt – de lyser kraftigare och de samlar allt fler besökare år efter år. De har ett tydligt tema över tiden men lyckas också förnya sig kontinuerligt – de som i boken kallas supernovor. Några exempel på sådana evenemang är Bokmässan, Almedalsveckan, Vasaloppet, Dreamhack och Sweden Rock Festival.
Bokens författare beskriver hur supernovor skapas och vidareutvecklas. De berättar några supernovors historia och tecknar porträtt av personerna bakom de mest framgångsrika evenemangen.
Att tända en supernova vänder sig till dig som vill utveckla de evenemang som du kanske är en del av. Kanhända driver du redan en supernova eller går en utbildning som syftar till att dra igång ett nytt evenemang? Oavsett vilket får du genom denna bok inspiration, fakta och exempel för att kunna fördjupa dig inom området och vara med och skapa nya supernovor.

Om författarna
Tina Fridh driver sedan några år tillbaka företaget Fridh and Partners där hon leder och utvecklar projekt inom mötesindustrin. Tina arbetar dessutom som föreläsare inom näringslivet och på många yrkeshögskolor och högskolor inom projektledning, arrangemangsplanering och mötesindustrin. Hon har lång erfarenhet av att driva och utveckla mässor och parallellt driva projekt inom mötesindustrin.
Mikael Jansson har sina rötter i mässbranschen och är sedan mer än 20 år tillbaka vd på Fairlink, ett analysföretag som hjälper arrangörer att utveckla sina mässor. Bland kunderna finns sedan många år Sveriges ledande mässor. Fairlink hjälper också utställare att maximera sina mässeffekter. Mikael är en internationellt uppskattad föreläsare och har bland annat skrivit boken Mässguru som översatts till flera språk och sålts i över 30 000 exemplar.
Anders Melander är docent i strategisk marknadsföring vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Han har under många år studerat tillväxtprocesser inom mindre och medelstora organisationer och är framförallt intresserad av hur växande organisationer hanterar innovativitet och förnyelse.

Read more
,

So far, we have reused

 2 

 5 

 0 

 6 

 1 

 1 

 4 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng