Search

Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling | 3rd edition

by Henrik Uggla

Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2015-03-31
Edition 3
More editions
Pages 192
ISBN 9789147115150
Kategori(er) Business, Economics & Management
 ↳ Business development
Add to cart

Description

Organisation av varumärken av ger ett vidgat perspektiv på varumärkesstrategi, med fokus på hur varumärken kan organiseras och kopplas samman för att ytterligare stärka respektive varumärke och skapa nya affärer.
Boken är avsedd för kurser i marknadsföring och management, samt för alla de yrkesgrupper (marknadsförare, chefer, konsulter) som i sitt dagliga arbete jobbar med varumärkesfrågor.

Läs mer
Nästan all litteratur om varumärken bygger på att starka varumärken ska byggas upp. Organisation av varumärken ger istället ett vidgat perspektiv på varumärkesstrategi, med fokus på hur varumärken kan organiseras och kopplas samman för att ytterligare stärka respektive varumärke och skapa nya affärer. Löpande i texten presenteras små praktikfall som åskådliggör detta och som visar olika sätt att arbeta fram lyckosamma strategier för att skapa nya och lönsamma affärer. Ett helt nytt kapitel behandlar varumärkesstrategi på internet.
I boken diskuteras varumärket utifrån såväl kundens som företagets perspektiv, hur krafter i omgivningen påverkar varumärket, samt de viktigaste varumärkesteorierna. Den traditionella synen på varumärkesstrategi utmanas sedan av ny forskning och nya modeller som visar hur varumärken kan organiseras och positioneras tillsammans. En ny modell och ett nytt koncept, med stark bäring på strategifrågor och utformningen av praktisk integrerad marknadskommunikation, presenteras.
Boken är avsedd för fortsättningskurser inom marknadsföring och management, samt för alla de yrkesgrupper som i sitt dagliga arbete jobbar med varumärkesfrågor, dvs. chefer, marknadsförare, konsulter och reklambyråer. Sist i varje kapitel finns diskussionsfrågor.

Om författarna
Henrik Uggla är docent i varumärkesstrategier vid industriell marknadsföring, Indek, på KTH. Han har publicerat åtta böcker och boken Varumärkessamarbeten belönades år 2013 med priset årets marknadsföringsbok i Sverige. Han är även internationellt verksam som föreläsare och varumärkesstrateg och hans forskning är publicerad i vetenskapliga tidskrifter som The Journal Of Brand Management, European Journal Of Marketing och The Indian Journal Of Brand Management.

Read more
,

So far, we have reused

 2 

 5 

 0 

 7 

 3 

 4 

 1 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng