by Micael Dahlén, Fredrik Lange and Sara Rosengren
Publisher | Liber AB |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2017-01-17 |
Edition | 3 |
More editions | 2003/1, 2009/2 |
Pages | 520 |
ISBN | 9789147112036 |
Kategori(er) |
Media & Communication |
Tredje, uppdaterade upplagan av den kompletta boken till marknadskommunikation! Den går igenom alla de moment som man måste kunna för att lyckas planera effektiv marknadskommunikation.
Läs mer
Boken är uppdelad i fyra delar som täcker alla viktiga områden inom marknadskommunikation:
- Marknadskommunikationens grunder
- Målsättning och målgrupp
- Budskap
- Kanal
Boken är pedagogiskt uppbyggd med strukturen Målgrupp-Budskap-Kanal som övergripande tankeverktyg och innehåller många exempel och fallbeskrivningar som tydliggör de teoretiska resonemangen.
Denna tredje upplaga har genomgående uppdaterats med den senaste forskningsutvecklingen inom varumärken, reklam och medier. Även exemplen och fallbeskrivningarna har uppdaterats. Ett särskilt fokus ligger nu på konsumenternas mediekonsumtion som på grund av digitaliseringen (exempelvis sociala medier och smarta telefoner) har förändrats drastiskt, vilket skapar helt nya förutsättningar för effektiv marknadskommunikation.
Den tredje upplagan fångar också in marknadskommunikationens allt större komplexitet och tar upp reklamens oförutsedda effekter på andra än målgruppen, som medarbetare, medborgare och investerare.
Optimal marknadskommunikation riktar sig till studenter på grund- och fortsättningskurser i reklam, marknadsföring och marknadskommunikation vid universitet/högskola och på annan utbildning. Den vänder sig även till dem som arbetar med ovanstående och behöver en grundlig genomgång av marknadskommunikation.
Om författarna
Micael Dahlén och Fredrik Lange arbetar vid Handelshögskolan i Stockholm. Ny författare till tredje upplagan är Sara Rosengren, som också arbetar vid Handelshögskolan.
So far, we have reused
2
3
3
0
4
5
6
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.