Search

Employer branding : allt du behöver veta för att bli en attraktiv arbetsgivare | 1st edition

by Anders Parment and Anna Dyhre

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2012-11-13
Edition 1
Pages 184
ISBN 9789147111022
Kategori(er)
Add to cart

Description

EMPLOYER BRANDING handlar om att utifrån en organisations varumärke attrahera, rekrytera och behålla rätt medarbetare. Ett framsynt Employer Branding-arbete bäddar för att din organisation blir en genuint attraktiv arbetsplats som behandlar dina medarbetare som en viktig resurs. Boken väcker bland annat två frågor:
- Vad gör attraktiva arbetsgivare?
- Vad gör arbetsgivare attraktiva?

Läs mer
Du får i boken se många exempel på företag och organisationer som systematiskt arbetar med dessa frågor som ett sätt att lyfta varumärket och skapa intresse för potentiella medarbetare. Du får också se hur ledningen och HR-funktionen måste bedriva ett kontinuerligt utvecklingsarbete kring Employer Branding för att göra företaget attraktivt på både "insidan och utsidan".
Boken vänder sig till alla som är involverade i företagets varumärkesarbete: ledningsgrupp, HR-avdelning, marknadschef och medarbetare – där alla blir ambassadörer för företagets varumärke och Employer Branding-arbete.
Sagt om boken
"Äntligen en bok om Employer Branding som ser till helheten. Inspirerar till att jobba mer och vara uthållig med denna mycket viktiga fråga." Henrik Fagrell, VD för IT-konsultbolaget Diadrom
"Employer Branding blir lätt bara en HR-fråga, men med denna överskådliga bok - som jag kan sätta i händerna på våra chefer och vår ledning - kan jag få en ökad förståelse för hur vi ska nå våra mål: att vara en attraktiv arbetsgivare över tid – både på in- och utsidan." Elisabeth Fogelström, Rekryteringschef, Svensk Fastighetsförmedling
"Att profilera sig som advokatbyrå mot framtida medarbetare blir alltmer en strategisk fråga för oss och med hjälp av bokens exempel från andra branscher får vi många bra tips om hur vi kan jobba smartare." Anders Malmström, Partner och Styrelseordförande DLA Nordic
"En av årets 10 bästa HR-böcker. Initierat och väl underbyggt om ett ämne som är aktuellt för många organisationer. Boken ger både grunder och kunskap om hur man kan bygga vidare. Med sina många exempel och modeller fungerar Employer Branding som en praktisk handbok i vardagen." skriver juryn i Årets HR-bok 2013.

Om författarna
Anna Dyhre är egen företagare och har arbetat med frågor kring Employer Branding sedan 1996. Anna har bland annat varit Sverigechef för Universum och även arbetat som konsult inom både näringsliv och offentlig sektor med frågor kring attraktiva arbetsgivare och organisationer. Idag håller Anna uppskattade föreläsningar och workshops över hela Sverige och även utomlands. Gå gärna in på www.annadyhre.com för att få veta mer.
Anders Parment, ek.dr., är universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet.
Anders har i sina roller som forskare, strategikonsult, föreläsare och författare intresserat sig för hur olika generationer relaterar till arbete, karriär, konsumtion och samhällets institutioner samt hur generationsskillnader kan mätas och hanteras. Anders har arbetat med många företag, fackförbund, kyrkor, politiska partier m.fl. i sökandet efter svar på hur starka varumärken kan skapas och utvecklas. Gå gärna in på www.andersparment.com för att få veta mer.

Recensioner
”Employer branding är en mycket givande bok fylld av fakta och förslag, analyser och frågeställningar, exempel och lösningar. […] Texten är resonerande och beskrivande. En sammanfattning på amerikanskt manér avslutar varje kapitel. Åskådliggörande exempel från utvalda organisationer finns löpande. Boken med sitt värdefulla innehåll passar alla typer av organisationer, näringsliv som offentlig sektor, ideell förening eller professionell världsspelare.” - BTJ häfte 13105219 Lektör Håkan Rosborg
Read more
,

So far, we have reused

 2 

 4 

 9 

 6 

 1 

 7 

 1 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng