Description
E-handel – så driver och utvecklar du den är en praktisk handbok för dig som antingen ska bygga upp en e-handel eller som redan gjort det och behöver utveckla den vidare. Boken utgår från modellen e-handelscirkeln med tio nyckelområden som alla måste fungera för att det ska bli en framgångsrik verksamhet. Upplägget gör sig även mycket bra som kurslitteratur och för kursplanering.
Läs mer
Boken vägleder och inspirerar om allt från e-handelslösningar, logistik och mobil e-handel till hur du ska arbeta med online-marknadsföring och sökbarhet på Google och sociala medier. Steg för steg får du en inblick i hur du effektivt kan organisera och strukturera din verksamhet. Lättillgängliga exempel, checklistor och bilder över kända företags olika lösningar ger dig konkreta verktyg för att lyckas med din e-handel.
I denna andra omarbetade upplaga har det tillförts två nya nyckelområden: mobil e-handel, som står för en ökande andel kunder, och business to business (B2B), som skiljer sig från vanlig e-handel mot konsumenter. Boken har också uppdaterats med aktuella exempel och bilder.
Sagt om boken
"Denna aktuella och innehållsrika bok är en av ämnesområdets bästa. Tidigare upplaga bör bytas ut mot denna andra omarbetade upplaga som utökats med avsnitt om mobil e-handel och b2b."
– Jan-Olof Svensson, BTJ
Om författarna
Daniel Lantz har många års erfarenhet av verksamheter online och e-handel. Han har tidigare varit produktchef på Spray, affärsansvarig för e-handelssystem på webbhotellet Ballou samt drivit e-handel på Telenor. Idag arbetar han som Marketing Director på Gymgrossisten.com som är en del av CDON Group. Han är flitigt anlitad som föreläsare och rådgivare om e-handel.
Read more