Search

Allt du behöver veta om Varumärken | 1st edition

by Anders Amnéus

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2011-08-11
Edition 1
More editions
Pages 144
ISBN 9789147096602
Kategori(er) Business, Economics & Management
Add to cart

Used within following courses

Description

Vad är ett varumärke, och vad är det bra för? Varumärken handlar om att göra sig märkvärdig – för att särskilja sig ifrån andra och märkas. Det är den korta förklaringen. Vill du veta mer ska du definitivt läsa den här boken.

Läs mer
Allt du behöver veta om varumärken är skriven för dig som vill lära dig allt (du behöver veta) om varumärken. Du får alla verktyg och därtill en komplett handledning i att bygga ett varumärke. När du läst boken kommer du att veta varför Alien var en bra idé, men Pepsi Crystal var en dålig. Hur Arnold Schwarzenegger kunde bli guvernör i Kalifornien och hur Coca-Cola använde sitt varumärke för att förhindra konkurrens.
Du ska bry dig om ditt varumärke därför att köpbeslut mer är en fullbordan av en impuls än resultatet av ett rationellt övervägande. I boken kan du läsa om hur varumärken fungerar inne i hjärnan och hur de fungerar mellan människor. Varför de får en sådan betydelse trots att de egentligen bara är en etikett hjärnan använder för att förenkla hanteringen.
Att arbeta med varumärken är att ge identitet, att styra vad andra tänker när de tänker på något. Steg för steg går författaren igenom allt från vad ett varumärke är, till hur du med olika byggstenar kan skapa ett varumärke, som hos konsumenten får en personlig mening och betydelse. Du får veta hur man kan vårda existerande varumärken, arbeta med varumärkets kommunikation och skapa en varumärkearkitektur.
Plus lite annat.

Om författarna
Anders Amnéus arbetar som konsult inom marknadskommunikation. Han har tidigare arbetat på Stockholms universitet, Institutionen för reklam och PR, där han utvecklat en ny utbildning – Marknadskommunikation och IT – i samarbete med Institutionen för data- och systemvetenskap. Han har även varit verksam som projektledare på webb- och reklambyråer.
Anders Amnéus har tidigare skrivit ”Allt du behöver veta om marknadsföring” (Liber, 2010).

Recensioner
"Boken kombinerar på lättläst prosa historiska och analytiska avsnitt med vardagsexempel och framgångsberättelser och leder läsaren med van hand igenom den ofta publicerade men snåriga varumärkesdjungeln. Det här är en tillgänglig och klok bok som är matnyttig för erfarna liksom för nybörjare på varumärkesområdet; den kan användas som utbildnings-, referens eller fackbok. Den är översiktlig och intressant." BTJ Häftepos 11118134, Lektör Pär Lundgren
Read more
,

So far, we have reused

 2 

 5 

 0 

 6 

 0 

 8 

 9 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng