Search

Sinnesmarknadsföring | 2nd edition

by Bertil Hulten and Niklas Broweus

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Hardcover
Utgiven 2011-09-22
Edition 2
Pages 198
ISBN 9789147096510
Kategori(er) Business, Economics & Management
 ↳ Marketing
Add to cart

Used within following courses

Description

I den här prisbelönta boken – nu i sin andra reviderade upplaga – visas hur de mänskliga sinnena kan bilda utgångspunkt för ett företags marknadsföring. Det handlar om hur företag via emotionella inslag – genom att synas, låta, dofta, kännas eller smaka – kan bemöta kunderna på ett mer intimt och personligt sätt än vad traditionell marknadsföring lyckats med.

Läs mer
I boken föreslås en begreppsapparat och beskrivs vad sinnesmarknadsföring är på ett såväl praktiskt som teoretiskt plan. Den bygger på aktuell forskning och verkliga exempel från både svenska och utländska företag. I denna andra reviderade upplaga har flera avsnitt och exempel tillkommit eller skrivits om i ljuset av områdets utveckling. En nyskapande bok för både utbildning och praktik!
Den första upplagan av ”Sinnesmarknadsföring” erhöll år 2008 Sveriges Marknadsförbunds utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. I maj 2009 publicerades boken på engelska, med titeln ”Sensory Marketing” (Palgrave Macmillan).

Om författarna
Bertil Hultén är docent i marknadsföring vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet i Kalmar/Växjö (www.lnu.se/ekonomihogskolan), och associerad forskare vid Handelns Utredningsinstitut (HUI). Hans forskning är inriktad på betydelsen av multi-sensoriska varumärkesupplevelser i marknadsföringen. Bertil publicerar artiklar i olika vetenskapliga tidskrifter och är en efterfrågad föreläsare.
Niklas Broweus är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar, Handelshögskolan i Göteborg och Cracow University of Economics, Polen. Han är konsult och föreläsare inom sinnesmarknadsföring och driver bloggen Sinnesmarknadsföring.se.
Marcus van Dijk är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar och Otterbein University, USA. Han föreläser om sinnesmarknadsföring och är Sense Director på strategibyrån Sense Agency, som analyserar miljöer och utvecklar sinnesstrategier för alla fem sinnen, www.senseagency.se.

Read more

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

So far, we have reused

 2 

 3 

 3 

 4 

 6 

 5 

 1 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng