Search

Allt du behöver veta om Design Management | 1st edition

by Kenneth Österlin

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2011-10-06
Edition 1
More editions
Pages 84
ISBN 9789147096466
Kategori(er) Culture
Add to cart

Description

Utvecklingen av design har mer och mer gått från utformning av enstaka miljöer, produkter och media till utformning av hela system – av hela verksamhetens kontaktyta med omvärlden. Den här boken handlar om just detta, det vill säga om design management. Om att lägga upp strategin, utforma och leda designarbetet för hur affärsmålen kan förverkligas i den konkreta utformningen.

Läs mer
Boken vänder sig i första hand till dig, som utan att själv vara designer, vill förstå tankarna bakom design management. Du blir inte designer av att läsa boken, men får en orientering i design management och en verktygslåda för att medvetet kunna styra designarbetet i din roll som beställare, beslutsfattare eller medarbetare. Via ett jordnära, fiktivt case iscensätts hela resonemanget och i en serie intervjuer delar ledare från olika verksamheter frikostigt med sig av sina erfarenheter.
”En mycket bra bok för praktiker – som också kan fungera som introduktion för studenter på grundläggande nivå. Behandlar designens betydelse utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv där både strategi, ledning och marknadsföringsperspektiv tas upp på ett lättfattligt och överskådligt sätt.”
Ulla Johansson, professor i Design Management Business & Design Lab, Göteborgs Universitet
”I en värld av hårdnande konkurrens måste alla delar i en verksamhet samverka till en tydlig helhet. Det kräver organiserat designarbete på vägen mot uppsatta mål. Boken är en genomgång av de många begreppen och faserna i processen, plus några intressanta inblickar och goda råd.”
Sven-Olof Bodenfors, vd Forsman & Bodenfors Case AB

Om författarna
Kenneth Österlin, designer MSD, har en drygt 30-årig yrkeserfarenhet som designer inom ett brett fält av branscher och marknader. Förutom konsultverksamhet som industridesigner föreläser och undervisar han på designhögskolor runtom i Sverige och är företagsrådgivare för Business Region Göteborg.
Han har tidigare skrivit ”Design i fokus för produktutveckling – varför ser saker ut som de gör?” (Liber, 3:e uppl. 2010), som år 2004 fick hedersomnämnande som ”Årets Marknadsföringsbok” av Sveriges Marknadsförbund.

Recensioner
"Detta är en välskriven och pedagogisk bok om hur produkter, miljöer och hela system kan utformas för att uppnå konkreta mål i olika affärsbranscher. Det är en introduktionsbok för studenter, praktiker och en intresserad allmänhet." BTJ häfte 11122162, lektör Kent Lindkvist
Read more

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

So far, we have reused

 2 

 3 

 2 

 9 

 9 

 6 

 0 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng