Search

Att äga ett ord : framgångsrik positionering från Jack uppskäraren till Iprenmannen | 1st edition

by Henric Lindqvist

Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Hardcover
Utgiven 2010-09-13
Edition 1
Pages 180
ISBN 9789147095667
Kategori(er) Media & Communication
Add to cart

Description

Vad har Volvo, Ryanair och prinsessan Diana gemensamt? De är alla exempel på framgångsrik positionering, det vill säga konsten att erövra och äga ett särskiljande ord på marknaden. Att äga ett ord belyser ett tjugotal människor, företag, produkter och tjänster som har trängt igenom bruset. Utifrån dessa fallstudier ger boken handfasta tips och råd om vad som krävs för att kunden ska välja ditt varumärke istället för någon av konkurrenterna.

Att äga ett ord vänder sig till företagsledare, marknadschefer, kommunikatörer och alla andra som vill veta hur en verksamhet kan förflytta sin största säljbara skillnad från styrelserummet till målgruppens hjärnor.

"I Att äga ett ord lyckas Henric Lindqvist beskriva det fokuserade affärsmannaskapet, där varje åtgärd och händelse talar samma språk. Så byggs ett framgångsrikt varumärke. Och så skapas förutsättningar för tillväxt, långsiktig lönsamhet och medarbetarnas engagemang. Denna förståelse är avgörande för svenskt näringslivs framtida konkurrenskraft i den globala ekonomin."

– Jan Carlzon, affärsman, författare till Riv pyramiderna!

Om författarna
Henric Lindqvist arbetar som strategisk copywriter. Han har utarbetat positioneringsstrategier för omkring fyrtio varumärken, varav ett tiotal med miljardomsättning. Henric är fil. kand. vid Lunds universitet och har lång erfarenhet från näringslivet och reklambranschen. Han är femfaldig pristagare i reklamtävlingen 100-wattaren och vinnare av Svenska Publishing-Priset.

Read more
,

So far, we have reused

 2 

 4 

 6 

 6 

 7 

 1 

 1 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng