Search

Konsten att göra affärer | 1st edition

by Lars-Johan Åge and Per-Erik Holmgren

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2010-09-09
Edition 1
More editions
Pages 151
ISBN 9789147094646
Kategori(er) Media & Communication
Add to cart

Description

Vad är det egentligen som händer när vi gör en affär? År 2009 lanserade Lars-Johan Åge den första vetenskapliga teorin om konsten att göra affärer genom avhandlingen Business Manoeuvring – A Grounded Theory of Complex Selling Processes. I den här boken visar han nu tillsammans med Per-Erik Holmgren hur teorin kan användas praktiskt av alla affärsmän och affärskvinnor.

Läs mer
Med hjälp av affärsteorin kan du göra bättre affärer. De verksamheter som författarna arbetat med har med hjälp av teorin på ett effektivt sätt kunnat genomlysa sina affärsprocesser för att därigenom se hur de kan bli mer framgångsrika. Men teorin kan också hjälpa alla affärsmän och affärskvinnor att bättre förstå affärslivets spelplan och utveckla sitt eget agerande. Affärsteorin består av fyra universella principer som kan förklara vad som sker i alla typer av affärer. Konststycket består i att betrakta en affär som en dynamisk process och att balansera inciperna på ett effektivt sätt – de måste alla vara närvarande, men i rätt dos och vid rätt tillfälle.

Om författarna
Lars-Johan Åge är toppsäljaren som blev forskare. Han fångades tidigt av att det som händer i en affär är ett mysterium, i den bemärkelsen att även om han gjorde samma sak så blev utfallen oftast helt olika. När han senare blev forskare på Handelshögskolan i Stockholm var han fast besluten att öppna affärslivets ”svarta låda”, att ta fram den första vetenskapliga affärsteorin. Idag ägnar han sig åt att lära ut konsten att göra affärer. Per-Erik Holmgren har i mer än 20 år ägnat sig åt försäljning och marknadsföring i ledande befattningar inom media- och it-branschen.

Recensioner
"Lars-Johan Åge och Per-Erik Holmgren är författarna bakom boken ´Konsten att göra affärer´ (Liber). Åge har forskat fram en teori om hur affärer skapas. Teorin går att använda på alla branscher och på alla företag, oavsett storlek. Boken sätter in dessa teorier i en praktisk kontext och är framförallt lämplig för många IT-företag." Ur Internetworld Nr 9

"Detta är en pedagogiskt och praktiskt upplagd säljhandbok som ger läsaren många värdefulla arbetsredskap och råd." BTJ häftepos 10124240 lektör Jan-Olof Svensson
Read more

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

So far, we have reused

 2 

 3 

 3 

 3 

 9 

 1 

 8 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng