Search
Please note this is not the latest edition of the book, but it's much cheaper. You can find the lastest edition here.

Företagsekonomi 100 Faktabok | 14th edition

by Per-Hugo Skärvad and Jan Olsson

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2008-08-26
Edition 14
More editions 2011/15, 2005/11
Pages 492
ISBN 9789147089710
Kategori(er) Business, Economics & Management
Add to cart

Used within following courses

Description

Det här är en grundläggande lärobok i företagsekonomi som presenterar företagsekonomins kärna. Boken ger en heltäckande introduktion i det företagsekonomiska ämnesområdet och presenterar företagsekonomins delar och sammanhang.

De pedagogiska idéerna är främst
- att koncentrera innehållet till den företagsekonomiska kärnan
- att framställa innehållet på ett sätt som passar studerande vid högskolor, universitet och annan vuxenutbildning, t.ex. företagsintern utbildning
- att eftersträva närhet till den empiriska verkligheten, d.v.s. moderna sätt att tänka kring, analysera och fatta beslut i syfte att påverka ekonomin i företag
- att kombinera teori och praktik genom att koppla ihop principiella resonemang med praktisk problemlösning.

Läs mer
Företagsekonomi 100 lämpar sig både för den som i första hand vill skaffa sig grundläggande kunskaper i företagsekonomi och för den som vill ha en stabil plattform som utgångspunkt för fördjupade studier i ämnet.
Övningsboken följer faktabokens indelning. Den innehåller ett stort antal uppgifter av varierande typ: instuderingsfrågor, diskussionsuppgifter, räkneuppgifter/ tillämpningsuppgifter och uppgifter som integrerar teori och praktik. Lösningar innehåller utförliga lösningsförslag till tillämpningsuppgifterna i övningsboken.

Om författarna
Per-Hugo Skärvad är docent i företagsekonomi vid Företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet. Jan Olsson är universitetslektor vid Linköpings universitet.

Recensioner
”Författarna visar hur företaget kan formulera sin affäridé och, genom strategisk planering, på ett mer konkret plan ange inriktning på företagets verksamhet. De beskriver hur företagets marknadsföring beror av företagets strategiska planering, t.ex. om man valt en lågprisstrategi eller högprisstrategi. […] På ett enkelt och lättillgängligt sätt beskriver man de olika teknikerna med hjälp av illustrationsexempel. Boken ger läsaren en utmärkt introduktion i företagsekonomisk analys. Den riktar sig framför allt till universitetsstuderande på grundnivå i företagsekonomi. Boken kan också användas i företagsintern utbildning.” - BTJ häfte 13105213 Lektör Rolf Retoft
Read more
,

So far, we have reused

 2 

 4 

 9 

 6 

 7 

 9 

 6 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng