Description
En handbok för alla som arbetar i butik. Boken ger kunskap och mod att vilja och våga förändra och förbättra din verksamhet. Här får du veta hur du skapar en helhet i erbjudandet till kunden och hur du kan öka din försäljning och lönsamhet. Teori och internationell forskning varvas med många praktiska exempel.
Läs mer
Författarna delar med sig av sina erfarenheter och ger handfasta tips och råd. Du får bland annat veta hur du utvecklar ett framgångsrikt butikskoncept, ökar den mekaniska försäljningen och stärker butikens varumärke.
Om författarna
Helena Schmidt Thurow, MBA, har mångårig internationell erfarenhet från detaljhandeln och ledande befattningar inom kedjeföretag som IKEA och Guldfynd. Ann Sköld Nilsson är ekonom och marknadsförare och har arbetat många år inom detaljhandeln, som marknadschef och vd.
Recensioner
Några röster om Butiksboken:
"För mig är Butiksboken en given källa till kunskap och inspiration, som jag rekommenderar både dagens och morgondagens handlare att läsa. Boken är dessutom ett ypperligt redskap i utbildningar på alla nivåer." Dag Klackenberg, vd, Svensk Handel
"En svensk bibel för alla som jobbar med retail. Lättillgänglig, överskådlig och mycket användbar i vardagen." Nils Tunebjer, vd och partner, Bas Brand Identity
"Butiksboken är innehållsrik, aktuell och engagerande. Ett modernt standardverk för alla nivåer inom detaljhandeln som vill ha kunskap och inspiration för att sälja mer, på både kort och lång sikt."
Magnus Ohlsson, vd, EM Home Interiors
"Butiksboken har i flera år hjälpt chefer och medarbetare i detaljhandeln att göra teoretisk kunskap mer lättillgänglig. Det är glädjande att den nu kommer i en ny, uppdaterad upplaga." Thomas Karlsson, chefredaktör, Dagens Handel
"En given uppslagsbok för alla inom detaljhandeln och en guldgruva för oss handlare. Här får vi tillgång strukturen för att driva en butik med tydliga exempel att använda i verksamheten." Jan Olof Olsson, Kött och Viltspecialisten
"En inspirerande, lättläst och heltäckande bok med många bra tips och checklistor för att skapa en säljande och lönsam butik." Anders Blom, Senior Consultant, Scandinavian Retail Center
"Butiksboken är en bra mix av strategisk tänkande och praktiska råd. Det är så oerhört viktigt att verkligen konsekvent arbeta med alla delarna i butiken - från sortiment och pris till butiksytor och kommunikation. Verkligen läsvärd!" Lotta Lunden, styrelseledamot, Bergendahlsgruppen, Akademibokhandeln, Twilfit
"Butiksboken förmedlar många aha-upplevelser tillsammans med konkreta tips för butiksägaren. En 'måste läsa'-bok för alla som arbetar inom detaljhandeln." Maya Saksi, chefredaktör, Habit
"Värdet av Nike's stora investeringar i varumärket minskar om inte konsumenten får en bra helhetsupplevelse vid köptillfället. Att läsa Butiksboken ger en bra grund för personal i detaljhandeln att erbjuda kunden en bra köpupplevelse". Aristotelis Baroutsis,vd Nike, Sweden
"Den här boken står verkligen med båda fötterna på jorden. Den är väl underbyggd teoretiskt, men uttrycker sig ändå enkelt och sakligt. Den är praktisk och trots att den ger seriösa och kvalificerade råd så är en rent av underhållande. Arbetar man med detaljhandel bör man inte missa den. Framförallt är den modern och för in varumärkestänket i butikens vardag och praktik."Carl Eric Linn, varumärkesstrateg, författare
Read more