by Mats Heide and Catrin Johansson
Publisher | Liber AB |
Language | Swedish |
Book type | Hardcover |
Utgiven | 2008-09-25 |
Edition | 1 |
Pages | 240 |
ISBN | 9789147088850 |
Kategori(er) |
Forskningsprojektet ”Kommunikation i förändringsprocesser” (finansierat av bl a KK-stiftelsen) har studerat förändringsarbete i ett antal företag och hur kommunikationen om förändringarna har fungerat. Det har resulterat i den här boken, som ger ny kunskap, både teoretisk och praktisk, om kommunikation vid förändringar. I boken utvecklas nya modeller och riktlinjer för intern kommunikation vid förändringar.
Läs mer
Boken ger fördjupad kunskap om vilka faktorer som påverkar möjligheterna att lyckas med en förändring. Den visar att i praktiken är kommunikationen vid en förändringar en komplex process som kräver kunskap och planering. Boken fokuserar i första hand på planerade organisationsförändringar, men även kontinuerliga förändringar tas upp. Det empiriska materialet har samlats in genom observationer, intervjuer och enkäter vid de tre större svenska företag som ingår i forskningsprojektet: AstraZeneca, E.ON och SCA.
Om författarna
Bokens redaktörer är Catrin Johansson, Mittuniversitetet, och Mats Heide , Lunds universitet. Medverkar gör även Asta Cepaite, Malmö högskola, Christina Grandien, Mittuniversitetet, Therese Monstad, Uppsala universitet och Charlotte Simonsson, Nordisk Kommunikation AB.
So far, we have reused
2
4
9
3
1
0
4
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.