Search
Please note this is not the latest edition of the book, but it's much cheaper. You can find the lastest edition here.

Marknadsföring i butik: Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln | 1st edition

by Jens Nordfält

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2007-05-24
Edition 1
More editions 2018/2
Pages 288
ISBN 9789147087662
Kategori(er) Business, Economics & Management
 ↳ Marketing
Add to cart

Used within following courses

Description

Av alla produkter och varumärken som finns i en butik blir kunden troligtvis bara medveten om mindre än en procent. Med enkla visuella knep går det att påverka vilka produkter som uppmärksammas och hur intrycken tolkas. Detta ger den som arbetar i en butik enorma möjligheter, men det ställer också krav. För att kunna kommunicera på ett bra sätt med kunderna gäller det för detaljisten att känna till hur dessa framförallt visuella regler fungerar.

Läs mer
Marknadsföring i butik gör en djupdykning i de senaste 40 årens forskning kring marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författaren visar hur den psykologiska beslutsmodellen praktiskt kan tillämpas på butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse. Ambitionen är att försöka fylla ut delar av den kunskapslucka som finns idag och utmana många av de branschsanningar som bygger på rykten.
Boken vänder sig till dig som arbetar inom handeln eller studerar handel vid universitetet, på högskolan eller på någon branschutbildning.
Av Sveriges Marknadsförbund utsedd till årets marknadsföringsbok 2007.

Om författarna
Jens Nordfält är doktor i butiksmarknadsföring. Han arbetar med forskning och utbildning vid Handelshögskolan i Stockholm och på ICA.

Recensioner
"Huvuddelen av kunders köpbeslut för många produkter fattas inne i butiken - inte i förväg. Det betyder att butiken i sig är ett minst lika viktigt medel för att utöv apåverkan som annonser och TV-reklam. Trots detta har det saknats litteratur på svenska om butikens synnerligen betydelsefulla roll som kommunikationsmedium. Men nu har Jens Nordfält rättat till detta med boken Marknadsföring i butik. Boken, som är baserad på omfattande internationell forskning, ger en systematisk insikt i hur kunden blir påverkad av sådant som sortimentet, priserna, ljud, ljus, dofter och färger inne i butiken. Därför är det här en bok som gör livet lättare för de praktiker och högskolestudenter som vill lära sig hur butikskunder reagerar. Även alla vi som är kunder borde läsa boken, för många av våra beslutsprocesser inne i butiken är omedvetna och sker med hjälp av autopilot. "
Magnus Söderlund är chef för Centrum för Konsumentmarknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm och författare till bland annat böckerna Den lojala kunden och Emotionsladdad marknadsföring.
Read more
,

So far, we have reused

 2 

 4 

 9 

 3 

 1 

 0 

 2 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng