Description
Den digitala revolutionen skulle göra livet bättre och lättare. Men någonstans gick det snett. Allt fler känner sig stressade av all ny teknik och frustrerade av alla menyer, inställningar, val, små knappar och obegripliga manualer. Människor kräver nu att slippa krångel.
Läs mer
I takt med att produkter och tjänster blir allt mer avancerade ställs högre krav på användarvänlighet. Boken presenterar sju principer. De visar hur du kan förenkla för kunderna, internt i organisationen och i din egen arbetsdag. Genom de sju principerna kan varje företag och organisation undanröja onödig komplexitet och förenkla både internt och externt. Att det finns pengar att tjäna på att förenkla är det ingen tvekan om. Snarare är det de bolag som inte investerar tid och pengar i att förenkla som kommer att förlora. Boken presenterar både forskning kring enkelhetens betydelse och fallstudier från en rad fretag som blivit extremt framgångsrika genom att förenkla, bland andra Apple och Google. Philips marknadsdirektör Andrea Ragnetti, Nokia Designs strategichef Kurt Walecki, näringsminister Maud Olofsson, arkitekt Eero Koivisto och många fler förklarar enkelhetens betydelse för att skapa framgång.
Om författarna
Johan Nylander är reporter på Dagens Industris nättidning di.se. Han har tidigare varit redaktör och frilansreporter för en lång rad tidningar och magasin, framför allt inom ekonomi men även inom kultur, resor och samhälle. Han har en magisterexamen från Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet och har läst journalistik vid Poppius Journalistskola i Stockholm.
Read more