Search
Please note this is not the latest edition of the book, but it's much cheaper. You can find the lastest edition here.

Blue Ocean Strategy: Skapa nya marknader utan konkurrens | 1st edition

by W. Chan Kim and Renee Mauborgne

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Hardcover
Utgiven 2005-06-03
Edition 1
More editions 2015/2
Pages 248
ISBN 9789147075560
Kategori(er) Entrepreneurship & Inspiration
Add to cart

Used within following courses

Description

Blue ocean strategy was recently announced as the best Strategy book in the 2005 Best Business Books picks of Strategy & Business and it has been selected as one of Amazon.com’s Amazon Editors Picks for 'BEST BUSINESS BOOKS OF 2005'.

Blue Ocean Strategy bygger på 15 års forskning och studier av över 150 företag, och har blivit en internationell bestseller som ges ut i 25 länder.

Den utmanar företag att bryta sig ut ur den mördande konkurrensen, den röda oceanen, genom att skapa ett eget marknadsutrymme, en blå ocean, där konkurrensen är irrelevant.

I de röda oceanerna är branschgränserna definierade och accepterade och spelets konkurrensregler är kända. Här försöker företagen vara bättre än sina rivaler för att ta en större del av marknadens efterfrågan. När marknaden får allt fler aktörer blir möjligheterna till vinster och tillväxt begränsade. En obarmhärtig konkurrens färgar den röda oceanen blodröd.

En blå ocean däremot är en outnyttjad marknad där man skapar en ny efterfrågan och möjligheter till en mycket lönsam tillväxt. Vissa blåa oceaner har byggts upp utanför de existerande branschgränserna men de flesta har omskapats från röda oceaner genom att branschgränserna utökats. I de blåa oceanerna har konkurrens ingen betydelse därför att spelets regler ännu inte är fastlagda.

Den här boken visar strategier och metoder för att hitta dessa blå oceaner. Den visar hur man kartlägger och tittar bakom den nuvarande affärsverksamheten, på vad som egentligen skapar nya kundvärden, inte bara på hur man ökar kundvärdet. Boken lär ut metoderna bl a genom konkreta och internationella exempel. Här finns analysverktyg som visar hur företag systematiskt kan agera för att skapa egna blå oceaner.

Read more
,

So far, we have reused

 2 

 4 

 9 

 6 

 9 

 1 

 3 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng