Search

M2000 Marknadsföring i en ny tid Lärarhandledning + cd | 2nd edition

by Jan-Olof Andersson, Rolf Jansson, Nils Nilsson and Anders Pihlsgård

Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Spiral
Utgiven 2003-07-15
Edition 2
More editions 1998/1
Pages 190
ISBN 9789147065967
Kategori(er)
Add to cart

Description

M2000-paketet ersätts av den nya versionen M2000 Classic!
För den som vill kompletteringsbeställa tidigare version av M2000 kommer nedanstående komponenter att säljas så länge lagret räcker.
Till M2000 Classic...

Läs mer
Marknadsföringen befinner sig i en brytningstid. Nya teorier, nya medier och ny teknik utvecklas i en takt som kan verka omtumlande. M2000 ger perspektiv och helhetssyn på det som nu händer. Med stabil förankring i etablerad marknadsföringsteori visar M2000 hur allt det nya bidrar till att grundlägga ett helt nytt marknadsföringssynsätt. Kryddat med exempel ur verkligheten förklaras på ett pedagogiskt och lättfattligt sätt hur dagens företag kan utveckla en levande och lönsam dialog med sina kunder.
M2000
- är kund- och relationsorienterat - ser kunden som företagets största tillgång
- är processorienterat - ser marknadsföringen som en ständigt fortgående process och något som genomsyrar hela företaget
- är verklighetsbaserat - utgår från aktuella strömningar i näringsliv och samhälle och innehåller många exempel hämtade direkt ur verkligheten
- är affärsorienterat - ser marknadsföringen som ett medel att förverkliga företagets affärsidé, strategiska inriktning och affärsmål
- är framtidsinriktat - behandlar nya synsätt, ny teknik och nya medier utan att tappa det historiska perspektivet
- integrerar kunskaperna och skapar en handlingsförmåga för kreativ problemlösning
M2000 är ett komplett läromedel
Problemboken har ett stort utbud av övningar och bygger på ett problemorienterat arbetssätt. I lösningshäftet finns svaren till problembokens övningar. Den utförliga lärarhandledningen innehåller planeringsförslag, OH-bilder i PowerPoint, provuppgifter med lösningar etc.
M2000 är främst avsett för kursen Marknadsföring på gymnasieskolan och komvux. Det kan med fördel användas även i annan grundläggande utbildning i marknadsföring, både företagsinternt och vid självstudier.

Om författarna
Fyra välrenommerade författare
Jan-Olof Andersson är lärare och konsult i ekonomiska ämnen och är medförfattare till bl a E2000 Företagsekonomi och H2000 Handel. Anders Pihlsgård arbetar som företagskonsult och ekonomilärare på gymnasieskolan och är medförfattare till bl a E2000 Light och i H2000-serien. Rolf Jansson är koncernchef i Cordovan Group. Nils Nilsson är lärare och vice rektor vid Högskolan i Kalmar.

Read more

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

So far, we have reused

 2 

 3 

 3 

 2 

 7 

 7 

 8 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng