Description
Marknadsakademien vid Stockholms universitet firar 10 år. Det var den nödvändiga förutsättningen för denna jubileumsbok. Men det yttersta skälet till att boken blev till var en vilja att sprida vidare några av de tankar om marknadsföring som tagit form vid Marknadsakademiens forskarsmedja.
Läs mer
Fick Årets hedersomnämnande 2003 av Sveriges Marknadsförbund, i samband med att Emotionsladdad marknadsföring utsågs till Årets Marknadsföringsbok.
Marknadsakademien vid Stockholms universitet firar 10 år. Det var den nödvändiga förutsättningen för denna jubileumsbok. Men det yttersta skälet till att boken blev till var en vilja att sprida vidare några av de tankar om marknadsföring som tagit form vid Marknadsakademiens forskarsmedja.
10 (t)unga tankar om kundrelationer och varumärken är ett bevis både på vad studenterna vid Marknadsakademien kan åstadkomma och vart forskningen är på väg. I tio kapitel presenteras tankar om hur marknadsföringen verkar och får utrymme i olika miljöer och på så sätt påverkar oss alla, såväl som konsumenter som marknadsförare. Bakom tankarna döljer sig tio magisteruppsatser skrivna de senaste två åren, som här återberättas av boken jag, journalisten Charlotte Säfström.
Ambitionen med jubileumsboken är att den ska ge insikter, väcka lust och engagemang, att du som läsare ska få ny kunskap och nya idéer som hjälper dig att utvecklas. Den riktar sig både till dig som är yrkesverksam och arbetar med marknadsföring eller kommunikation, och till dig som är student.
Följ med på en spännande resa bland idrottsvarumärken och olönsamma kunder, varumärken utan produkter och varumärkesannektering, kvinnor och teknikprylar, kundlojalitet och kundrelationer. Med mera, med mera.
Read more