Search

Den lojala kunden | 1st edition

by Magnus Söderlund

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Liber AB
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2001-02-01
Edition 1
Pages 200
ISBN 9789147061594
Kategori(er)
Add to cart

Description

Den lojala kunden – utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund. Någonting har hänt inom marknadsföringen. Det är inte längre "kunden i fokus" rent allmänt som gäller. Fokus har förskjutits i riktning mot befintliga kunder. Och den fråga som allt fler vill ha svar på är hur man lyckas behålla befintliga kunder. Det innebär att kundlojalitet har kommit att bli ett viktigt nyckelord. I själva verket kanske vi ska kalla marknadsföring som avser befintliga kunder för lojalitetsföring? Och den marknadsförare som sysslar med det kanske skall kallas för lojalitetsförare? Trots att intresset för kundlojalitet har ökat finns det en hel del oklarheter inom området. Den lojala kunden försöker reda ut begreppen genom att lämna svar på följande frågor:• Vad är kundlojalitet?• Vad är det som driver fram kundlojalitet?• Vad är det som driver fram stark kundlojalitet?• Vad skall lojalitetsföraren göra för att åstadkomma kundlojalitet?• Vilka blir konsekvenserna av kundlojalitet? Den lojala kunden vänder sig till högskolestudenter, lärare eller forskare i marknadsföring och till praktiskt verksam lojalitetsförare. Boken baseras på befintliga teorier och modeller inom området, samtidigt som den strävar efter att expandera befintlig teori. Boken innehåller dessutom en mängd exempel på praktiska tillämpningar. Magnus Söderlund är t f professor och chef för Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. På Liber har han tidigare gett ut böckerna Den nöjda kunden, Segmentering och I huvudet på kunden.
Read more

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

So far, we have reused

 2 

 3 

 3 

 3 

 6 

 7 

 8 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng