Publisher | Liber AB |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2003-08-07 |
Edition | 1 |
More editions | 2014/2 |
Pages | 240 |
ISBN | 9789147052059 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Denna bok tar avstamp i nyare teorier om barn och mejslar ut den teoretiska grunden för utvecklingspedagogiken knuten till förskolans tradition och andra förskolepedagogiska ansatser.
Läs mer
Det lekande lärande barnet som gestaltas i boken är ett kreativt, aktivt och erfarande barn som skapar mening och förståelse för sin omvärld i interaktion med andra barn och vuxna. Leken blir då en av många arenor för barns lärande, men en lek där barn spontant agerar och där även läraren skapar förutsättningar för barns reflekterande.
Om författarna
Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de tidiga barnaåren. Maj Asplund Carlsson är litteraturvetare och lektor i pedagogik. Båda är verksamma vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet.
So far, we have reused
2
3
2
9
4
9
0
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.