Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2020-11-17 |
Edition | 2 |
More editions | |
Pages | 144 |
ISBN | 9789144139579 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Vi lever i dag i en värld där klimatförändringarna och dess konsekvenser blir alltmer påtagliga. Jordens resurser kommer inte att räcka till om vi inte förändrar vårt samhälle och vår relation till naturen. Förskolan ska, liksom all utbildning i Sverige, genomsyras av lärande för hållbar utveckling. Men vad menas egentligen med det, och vad innebär det i praktiken? I den här boken ger författaren en teoretisk bakgrund till begreppet lärande för hållbar utveckling och visar också genom konkreta exempel hur man kan arbeta med detta i förskolan. Boken fungerar därmed både som inspirationskälla och som utgångspunkt för diskussioner om förskolans roll i skapandet av den värld vi lever i och den framtid som barnen är en del av. I den här andra upplagan har författaren uppdaterat innehållet utifrån den reviderade läroplanen för förskolan som trädde i kraft 2019, samt förtydligat och fördjupat en del resonemang. Boken vänder sig till studenter på förskollärarutbildningen och till alla som arbetar i förskolan och är intresserade av lärande för hållbar utveckling.
So far, we have reused
2
4
9
3
0
3
1
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.