by Liv Gjems
Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2018-12-14 |
Edition | 1 |
Pages | 112 |
ISBN | 9789144129341 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Barn träder in i en språkmiljö i samma stund som de föds, och de utvecklar sitt språk i mötet med vuxna som gör dem delaktiga i språkligt samspel. Allt lärande, inte minst språkinlärning, är beroende av goda, trygga relationer mellan vuxna och barn. I den här boken presenteras forskningsbaserad kunskap om det vi vet stödjer och främjar barns språkutveckling i förskolan. Barnen på en förskola kan ha vitt skilda språkliga erfarenheter och behovet av stöd och stimulans kan variera mycket. Frågan som står i fokus här är därför: Hur kan vi stimulera språkutvecklingen hos alla barn?
”Det vet vi om – förskolan” är en serie praxisnära och praxisorienterade böcker som ger inblick i aktuella utmaningar i förskolans pedagogiska verksamhet. Serien presenterar aktuella teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar av kvaliteten på det pedagogiska arbetet mer lättillgänglig för pedagoger och förskoleledning. Seriens mål är att öka sannolikheten för att denna kunskap också tillämpas i den pedagogiska verksamheten.
So far, we have reused
2
3
3
2
3
8
4
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.