Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2018-05-31 |
Edition | 1 |
Pages | 88 |
ISBN | 9789144123233 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Den här boken handlar om förhållandet mellan psykiatriska diagnoser och lärande i förskola och skola. Det finns olika uppfattningar om vad lärande är och hur det går till, och här diskuteras diagnosernas plats i några av dessa perspektiv. Med utgångspunkt i den forskning som finns på området diskuterar författaren i vilken utsträckning diagnoser främjar eller hämmar lärande. Han belyser även de sammanhang som påverkar planering och genomförande av pedagogisk verksamhet i förskola och skola, och presenterar en arbetsmodell för detta som inspiration.
Serien ”Det vet vi om” består av ett antal praxisorienterade och konkreta publikationer som förmedlar kunskap om aktuella utmaningar för dagens förskola och skola. Serien presenterar aktuella pedagogiska teman med syftet att göra forskningsbaserad kunskap om förbättringar mer lätt- tillgänglig för pedagoger, lärare, förskolechefer och skolledare. Målet med serien är att öka sannolikheten för att den kunskapen tillämpas.
So far, we have reused
2
4
9
3
1
0
2
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.