by Anders Sahlgren and Erik Skog
Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Hardcover |
Utgiven | 2016-10-31 |
Edition | 1 |
Pages | 160 |
ISBN | 9789144113159 |
Kategori(er) |
Business, Economics & Management ↳ Management & Organisation |
Hur kan man öka prestandan och därmed försäljningen? Det är kärnfrågan i de flesta säljorganisationer. I den här boken är utgångspunkten vad säljorganisationens ledning kan göra för att åstadkomma en sådan ökning. Här beskrivs vilka områden som kan påverkas genom ledarskapet och vilka verktyg som ledningen kan använda sig av för att förbättra säljorganisationens prestanda.
Bokens modeller är beprövade och baseras både på akademisk forskning och på författarnas mångåriga erfarenhet som ledare för framgångsrika säljorganisationer och som managementkonsulter. Varje område i boken kompletteras med praktiska exempel på hur företag har löst de olika frågeställningarna i verkligheten. Resonemang och exempel förklaras även med kopplingar till marknadsföringsmodeller, organisationsteori och psykologi.
”Jag har undervisat i strategi på Handelshögskolan i Stockholm i 35 år, och har många gånger slagits av hur lite av området försäljning och dess organisation och ledning som täcks i undervisningen, både vid mitt eget lärosäte och vid våra ekonomutbildningar runt om i Sverige. Denna innehållsrika och viktiga bok fyller detta gap.”
So far, we have reused
2
4
9
7
3
6
2
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.