by Virginia J Goatley, Taffy E Raphael, Elisabeth Trost-Shahata, Catherine M Weber and Cynthia Brock
Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2016-09-16 |
Edition | 1 |
Pages | 162 |
ISBN | 9789144110844 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Ämnesinriktad literacy, där läsning, skrivning och samtalande används som verktyg för lärande på ämnesspecifika sätt, förknippas ofta med undervisning i grundskolans senare år. Författarna till den här boken beskriver i stället varför ämnesinriktad literacy är så viktig för undervisningen i skolans tidiga år.
Författarna diskuterar hur den ämnesinriktade processen liksom elevernas lärande ter sig när ämnesexperter, literacyforskare, lärare och elever arbetar tillsammans för att utveckla undervisningen i enlighet med en forskningsbaserad bästa praktik.
Fem designprinciper för undervisning presenteras och tydliggörs i tre temaarbeten: naturkunskap i årskurs två, samhällskunskap/historia i årskurs fyra och matematik i årskurs sex. Varje temaarbete kretsar kring en central undersökningsfråga och främjar mer kognitivt krävande tänkande.
Boken vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare i årskurs 1–6.
So far, we have reused
2
3
3
4
2
0
8
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.