by Pia Nilsson, Ingrid Bogren, Sandra Croon, Anna Edvardsson, Christina Hallberg Olsson, Marina Karlsson, Mari Lundin and Josefin Snygg
Publisher | Studentlitteratur AB |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2017-11-24 |
Edition | 1 |
Pages | 136 |
ISBN | 9789144110202 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Förskoleverksamheten ska enligt skollagen vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Dessa ses som grundvalarna för en förskola med hög kvalitet, men vad det innebär i den dagliga verksamheten är inte alltid helt tydligt.
I bokens olika texter, skrivna av pedagoger och chefer från fem olika förskolechefsområden i Malmö, undersöks just detta. I sina redogörelser för/beskrivningar av hur man organiserar för kvalitet i förskolan betonar författarna vikten av att planera för en verksamhet som också värnar om lust, reflektion och meningsskapande för alla i förskolan. Här utgår man från barnens nyfikenhet, frågor och intressen utifrån en gemensam övertygelse om att varje barn har rätt att synas och därmed bidra till den pedagogiska verksamhetens utveckling.
Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare, i rektorsutbildning och som underlag för utveckling av förskoleverksamhet samt för förskollärares och förskolechefers kompetensutveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän och vårdnadshavare intresserade av förskoleverksamhet.
So far, we have reused
2
3
2
9
7
6
9
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.