by Anders Bengtsson, Jacob Östberg and Benjamin Julien Hartmann
Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2018-06-29 |
Edition | 3 |
More editions | 2006/1, 2011/2 |
Pages | 200 |
ISBN | 9789144108599 |
Kategori(er) |
Business, Economics & Management |
Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas forskning om konsumtionskultur. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna.
I denna tredje upplaga har boken genomgående uppdaterats för att avspegla det nuvarande forskningsläget. I synnerhet har avsnitten om autenticitet och märkespolysemi utvecklats. Dessutom har det tillkommit ett nytt kapitel om hur de insikter om märken som boken ger kan integreras med konventionella marknadsundersökningar för att få en mer komplett bild av märkens roll som kulturella resurser.
So far, we have reused
2
5
0
5
7
9
4
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.