Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2016-02-17 |
Edition | 2 |
More editions | 2022/3 |
Pages | 304 |
ISBN | 9789144108155 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Psychology Society & Politics ↳ Sociology |
Varför reagerar människor så olika på allvarliga händelser? Hur bemöter vi bäst de krisdrabbade, deras chefer och kollegor, och när fungerar olika insatser bäst? Författarna beskriver, mot bakgrund av egen lång erfarenhet av arbete med krishantering, dagens kunskapsläge om vad som fungerar när det gäller krisstödsinsatser. Ett centralt tema är ledarskapets betydelse i krishanteringen. Krishantering i arbetslivet ger praktiska råd om hur krisberedskap skapas i en organisation; från planering och utformande av en krisgrupp till handlingsplaner, utbildning och övning. Den diskuterar också hur stödet praktiskt kan utformas för yrkesgrupper som kan påverkas sekundärt, till exempel inom räddningstjänsten och polisen. Boken vänder sig till alla som i sitt yrkesliv kan möta personer som varit med om traumatiska upplevelser, t.ex. chefer, personalvetare, psykologer, läkare och övrig sjukvårdspersonal, kuratorer, kamratstödjare, samt räddningstjänst och annan insatspersonal. Den ger också värdefulla kunskaper till drabbade, deras anhöriga och kollegor. Bokens första upplaga (2011) blev väl mottagen och den har nu reviderats och uppdaterats med nya rön.
So far, we have reused
2
4
9
3
1
0
2
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.