by Robert Lusch and Stephen Vargo
Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2015-11-17 |
Edition | 1 |
Pages | 280 |
ISBN | 9789144106366 |
Kategori(er) |
Business, Economics & Management |
Denna efterlängtade bok ger en grundlig introduktion till den tjänstedominanta logiken, och bygger vidare på författarnas banbrytande artikel om hur marknadsföringsteori och -praxis har utvecklats mot ”service-dominant (S-D) logic” (tjänstedominant logik). Författarna presenterar ett tydligt alternativ till den rådande världsbilden med detaljplanerande, produktorienterade och vinstmaximerande företag, och beskriver en enhetligt strukturerad modell som bygger på tio grundläggande premisser. Den tjänstedominanta logikens grundläggande premisser har implikationer för företagets framtid som ligger långt utöver marknadsföringsområdet. Boken ger läsaren en djupare förståelse för hur tjänsteutbytet är grundvalen för allt socialt och ekonomiskt utbyte. ”Det här är det mest nyskapande bidraget till management och ekonomiskt tänkande som jag har stött på under hela min karriär. Boken bör läsas av alla som är verksamma inom management och olika ekonomiska ämnen: studenter, praktiker och politiker.” Evert Gummesson, professor emeritus vid Stockholms universitet
So far, we have reused
2
4
9
7
7
5
1
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.