by Ruth Jensen and Astrid Lill Kranmo
Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2016-06-10 |
Edition | 1 |
Pages | 192 |
ISBN | 9789144105321 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Att arbeta i förskolan idag är ett ofta glädjefyllt arbete som också innebär stora utmaningar. Hur skapar man en praktik i förskolan som fungerar för barn, personal och vårdnadshavare? Hur lyckas man skapa en lärande organisation mitt i en intensiv vardag?
Med denna bok vill författarna inspirera läsaren till att utforska praktik i ljuset av teori. Med utgångspunkt i en fallstudie av en förskola presenterar författarna konkreta exempel som de analyserar utifrån teorier om lek, samspel och lärande. Läsaren uppmanas också att koppla bokens innehåll till sin egen verksamhet, bland annat med hjälp av reflexionsfrågor.
Att utforska praktiken i förskolan belyser även hur vi kan förstå förskolans roll i dagens kunskapssamhälle och dagens utbildningssammanhang. Författarna presenterar teorier om ledning och organisationslärande som kan bidra till att åskådliggöra lärandeprocesser hos personalen.
Boken riktar sig till studenter på förskollärarutbildningen och till personal verksam i förskola.
So far, we have reused
2
3
3
2
9
8
6
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.