Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2014-02-14 |
Edition | 2 |
More editions | 2010/1 |
Pages | 280 |
ISBN | 9789144101118 |
Kategori(er) |
Society & Politics Media & Communication |
Opinionsbildning ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.Strategisk kommunikation, PR, spin, reklam, marknadsföring, propaganda. Opinionsbildning har många namn. Men hur går det egentligen till att påverka? Och hur påverkas vi av alla budskap som dagligen sköljer över oss?Opinionsbildning är en bred och pedagogisk översikt över teorier och forskningsresultat som tydliggör opinionsbildningens roll i demokratin. Förutsättningen för att medborgarna ska kunna påverka sitt samhälle är att det finns en folkvilja som grundas på fri åsiktsbildning. Men vad är egentligen "åsiktsbildning" och kan man verkligen hävda att den är "fri"? Författaren diskuterar också om åsiktspåverkan genom propaganda är förenlig med demokratins ideal.Opinionsbildning ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.Andra upplagan
So far, we have reused
2
4
9
6
6
8
7
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.