Search
Please note this is not the latest edition of the book, but it's much cheaper. You can find the lastest edition here.

Marknadsföring, människor och interaktion | 1st edition

by Jacob Östberg and Peter Svensson

Buy used book

Buy new book

  • Not in stock

Fakta

Publisher Studentlitteratur
Language Swedish
Book type Paperback
Utgiven 2013-05-06
Edition 1
More editions 2016/2
Pages 156
ISBN 9789144091693
Kategori(er) Business, Economics & Management
 ↳ Marketing
Add to cart

Description

Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått en stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. En förklaring till denna popularitet är troligen att människans sociala och symboliska liv regelmässigt exkluderas i marketing managementtexter. Betoningen på tekniker, förutsägbarhet och objektivitet gör det nämligen möjligt att tala och tänka om planering, styrning och kontroll. Det blir helt enkelt möjligt att tala om management. Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, dvs. interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag. I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam. Dessa analyser landar i en diskussion av två frågor en marknadsförare bör ställa sig någon gång: Kan man kontrollera sociala relationer och händelser och bör man kontrollera människors sociala liv?
Read more
,

So far, we have reused

 2 

 4 

 9 

 3 

 0 

 6 

 4 

books.

Trustpilot

Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.

This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.

Subscribe to our newsletter

Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.

Read more about how we handle personal data in our privacy policy.

Looking for stationaries?

Go to Stationaries 👉
Searching...
Stäng