Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2012-03-23 |
Edition | 1 |
Pages | 152 |
ISBN | 9789144079448 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Boken behandlar förskolans och skolans arbete med barn och elever som redan är eller riskerar att hamna i svårigheter. Forskning beskriver förskolans och skolans möjlighet att påverka dessa barns och elevers utveckling på ett positivt sätt samtidigt som det finns en mycket stark tradition av att individualisera svårigheter i skola och förskola. Författaren argumenterar därför för att det är viktigt att utmana traditionen och börja se barns och elevers upplevda svårigheter som en pedagogisk utmaning. Frågor som diskuteras i boken är: - Vilket är målet med den pedagogiska verksamheten för barn och elever i svårigheter? - Vad beror svårigheterna på? - Hur ska lärare arbeta utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet? - Vad innebär det att arbeta "evidensbaserat"? - Hur kan lärares makt tolkas? - Kan förskola och skola undvika att identifiera barn och elever som avvikare?På grund av bokens breda ansats rekommenderas den till både blivande och verksamma lärare i förskola och skola samt barn- och elevhälsovårdspersonal. Boken vänder sig också till blivande och verksamma psykologer och socionomer. Även beslutsfattare på olika nivåer i samhället kan ha behållning av boken.
So far, we have reused
2
4
9
3
1
0
2
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.