Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2014-05-15 |
Edition | 1 |
Pages | 286 |
ISBN | 9789144077802 |
Kategori(er) |
Pedagogic & Psychology ↳ Pedagogics |
Svenskämnets klassrum är fyllt av texter - texter som eleverna läser, samtalar om och reflekterar över, texter som eleverna producerar, bearbetar och får bedömda, texter i form av bilder som informerar, underhåller eller övertalar. Mycket av allt det som händer med texter i klassrummet är svåråtkomligt för både lärare och forskare, men kanske just därför så viktigt att belysa ur olika vinklar.I den här boken möts tre forskningsdiscipliner - didaktik, litteraturvetenskap och språkvetenskap - som har ett gemensamt intresse i skolans svenskämne och som format dess innehåll och undervisning. Tolv forskare bidrar utifrån sin kunskapstradition med analyser av alltifrån boksamtal, ungdomslitteratur, genreskrivning, multimodalitet i läromedel och lärares litteraturval till elevers utveckling av källkritik och digitala språkbruk.Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i svenska i grundskolans senare år och på gymnasiet.
So far, we have reused
2
3
2
9
6
2
3
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.