Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2011-08-04 |
Edition | 3 |
More editions | 2005/2 |
Pages | 92 |
ISBN | 9789144076904 |
Kategori(er) |
Law ↳ Intellectual Property Media & Communication |
Detta är den tredje boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra olika medier. Medierätt 3 behandlar - de grundläggande reglerna inom upphovsrätt - rätten till fotografier, musik och bilder - verkshöjdsbegreppet - rättigheter för upphovsmän, artister och producenter - rätten att fritt utnyttja andras verk - avtal om upphovsrätt - kopieringsskydd - kort beskrivning av övriga immaterialrätter. Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet. Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala meder samt radio och tv. Medierätt 2 behandlar marknadsrätt, dvs. reglerna kring reklam och marknadsföring. Tredje upplagan Medierätt 1 Medierätt 2
So far, we have reused
2
4
8
3
0
3
5
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.