Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2012-07-31 |
Edition | 1 |
Pages | 147 |
ISBN | 9789144075273 |
Kategori(er) |
Entrepreneurship & Inspiration |
Hur kan man bygga starka varumärken, etablera hållbara kundrelationer och bedriva kostnadseffektiv marknadsföring genom sociala medier? Vilka strategier för digitalt entreprenörskap kan vägleda ett sådant arbete? Det här är några av de frågor som finner svar genom de personliga entreprenörsporträtt som tecknas i Digitalt entreprenörskap.
I boken skildras åtta entreprenörers utveckling från begränsade kunskaper och erfarenheter av företagande och informationsteknik, till att i dag driva företag genom sociala medier. Bokens entreprenörer är på många vis oväntade. Dels handlar det om kvinnor som tar plats inom två traditionellt mansdominerade områden: teknik och entreprenörskap. Dels handlar det om entreprenörer som inte drömde om ett liv som företagare utan som med tiden har professionaliserat en fritidssyssla. I boken granskas de strategier för digitalt entreprenörskap som har skapat förutsättningar för dessa små och oväntade entreprenörer att etablera sig på internet.
Boken är viktig för dig som är student eller elev och som befinner dig på olika nivåer i din utbildning, och vars studier exempelvis omfattar media och kommunikation, informatik, företagsekonomi och entreprenörskap. Även för företagare och entreprenörer som står redo att ta sitt företag ut på internet, är detta en självklar bok att inspireras och vägledas av.
"? inspirerar till nyföretagande och minskar tröskeln för nyfikna entreprenörer att våga prova starta eget; den kan användas som referenslitteratur för såväl grundskola, gymnasieskola som universitetsutbildning. Det är en bok väl värd att läsa, reflektera över och rekommendera till andra."
Agneta Marell, Professor i företagsekonomi
Vicerektor för samverkan och innovation vid Umeå universitet
So far, we have reused
2
4
9
7
3
6
0
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.