by Anders Bengtsson and Jacob Östberg
Publisher | Studentlitteratur |
Language | Swedish |
Book type | Paperback |
Utgiven | 2011-02-01 |
Edition | 2 |
More editions | 2006/1, 2018/3 |
Pages | 163 |
ISBN | 9789144059600 |
Kategori(er) |
Business, Economics & Management |
Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors vardag. I konsumtionskulturer världen över ägnar konsumenter allt mer tid och pengar åt att bry sig om vilka märken de ska omge sig med. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas konsumentkulturforskning. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna. Boken riktar sig till såväl studenter som marknadsföringspraktiker som är intresserade av att förstå märkens roll i dagens samhälle samt hur de kan utvecklas och stärkas.
So far, we have reused
2
3
2
8
8
3
5
books.
Sweden's friendliest and environmental friendliest bookshop with the lowest priced textbooks.
This is our ambition, and we do what it takes to get there. We are here to help students to save and earn money on their textbooks while we at the same time save the environment. We were started in 2005 by two students and have since strived to constantly make it easier to buy and sell used textbooks for as many as possible.
Subscribe to receive our best student tips, offers and promotions.
Read more about how we handle personal data in our privacy policy.
Sök efter bokens streckkod/isbn.